Kategoriler

10 Ağustos 2011 Çarşamba

BİR ŞEYDEN ÇIKTIMDI BEN YOLA AMA... ...


Niye "Ana Sayfa" var da "Baba" sayfa yok? 

 Ne varsa Ana'larda var da ondan?!
 Ana gibi yar olmaz, Roma gibi Diyar olmaz! Valla. Çok güzel. Roma yani! Orda yaşamak isterdim. 
Annem de güzel ayrıca. E, benden belli değil mi?

Eben deyince, aklıma geldin birden! Nasılsın sevgilim benden gideli?! 
Hangi masumun kanındasın? Gerçi çok da fifi! 
Öyle çağrıştırınca ılık ılık... Hava da öyle; ılık. Ne güzel. Sıcağı sevmiyom ben yapış yapış. 
Sıcak deyince; ne sıcaktır değil mi sevdiceğinin eli? Şifa niyetine şöyle bi dokunur, iyi eder yüreciğini. Ne güzeldi be o günler?! 
O günler, hangi günlerdir? Yani neye tekabül eder? Bi de "O gün bugündür!" diye bi'şey var. Haber alamadım senden... gibi! 

Haber almak iyidir. Ama haberler de hep asmalı, kesmeli, kavgalı, gürültülü, savaşlı, çıkarlı, yanlı-yönlü be kardeşim! 
(Gel kardeşim, elini ver bana... Gel kardeşim, ye iç gül oynaaa...)
İzleyesim olmuyo hiç. Babam işten gelir, hemen "Tv.yi aç da bi ajansı alalım" der! 

Ajans, tuhaf bi kelime. Haber ajansı var, Cast Ajansı var filan. Bi de "Ajan" var ama o ne alaka şimdi ben de anlamadım! James Bond'da Bond'du zamanında be! Cüneyt Arkın'da ne yakışırdı di mi? Pii... 
En çok Pierce Brosnan'ı yakıştırdıydım ben Bond'a. Zoro'yu severim bi de ben. Banderas'lı Banderas'lı da pek keyifliydi canım. 
Severim süper kahramanları...

Görünmez olmak isterdim ama ben bi' Süper Kahraman olucaksam?! Tabii... 
Görünmez olursam, kimse göremez. (Doğal olarak!) 
Görünmeyince de her haltı yerim! Tabii... Ay, düşününce çok komik. Neler neler yapardım ha? 
Mesela, benim hakkımda ne konuşuyorlar diye arkadaşın, eşin, dostun yanına giderdim gizliden görünmeden. Sonra evlere girerdim, kim nasıl yaşıyor bakmak için. Meraklı da değilimdir ama bu pis düşünce nerden geliyor aklıma bilmem!? Bi Mustang alır kaçırırdım mesela, gezer gezer getirirdim geri. Tabii canım, ne çalıcam, görünmezim ben, istediğim zaman alabilirim ki akıllım!? Hayret bi'şey ya! Bu arada hiç de anlamam ha arabalardan ama Mustang iyidir, nostaljiktir, eskidir lakin can'dır.

Can deyince, sıkıldım be...  Çıkıp iki insan mı görsem, halkın arasına mı karışsam? Karıştırmayım şimdi aklımı öyle-böyle?! Zaten iki gıdım var. Olmayan da nasıl karışsın gerçi? Olmayan deyince de hep; "Olan var olmayan var" diyesim gelir.
Bi de "Su gelir güldür güldür, gel de yar beni güldür!" diyesim gelir! Ne absürt türkülerimiz var di mi?. Neydi be o, bi tane vardı? Ay atmayım şimdi işkembe-i kubra'dan!

Hah, atmayım dedim de; "Atem dutem men seni, şekere gatem men seni, akşama buban gelende, önüğe atem men seni..." var bi! Hay Allahım ya!
Dur iki müzik dinleyim de kendime geleyim. Acık da dans etmek lazım. Tabii... Geç aynanın karşısına, dans et içinden geldiği gibi. At göbecikleri de erit acık, ne o öyle ya?

Göbek atmak da ne tiksinç bi'şeydir yahu?! Düğünleri hiç sevmem zaten. Iyy...
 Zorla götürülürdük küçükken. Evlerden ırak!... Salak salak giyinir-süslenirsin, süs bebeği gibi oturursun tanımadığın bi' sürü insanın olduğu masaya. Aslında masaya oturmuyosun tabii, sandalyeye oturuyosun da işte nedense öyle söyleniyo?! 
Neyse dağılmayım şimdi, biri gelir misafir neyin, bi'de toplama derdi olmasın! (Ben ve enteresan esprilerim ツ)
Biri gelir deyince; "Kak kız kak, acık da sen oyna. İki kıvır, iki sallan pistte. Bakarsın kısmetin çıkar." diye çekiştirmezler miydi? Ah, şimdiki kıvamda olacaktım da, saçından tuttuğum gibi atıverecektim duvardan duvara...
Ne kısmetim çıkacak adamını satayım. Mal mıyım ben, sergileyeceğim kendimi? 
O damadın-gelinin çilesi nedir arkadaş, tek tek gezip el öperler? Gerçi onlar da az değil, kendileri de istiyor; 'İstemem yan cebime' misali. Tabii canım. Ne gerek varsa onca masraf ediyorlar tabii el alemi eğlendirecekler de ele güne hava atacaklar deyin. Aman efendim borçlar harçlar, krediler derken sabah olur erken. Lakin ne elde kalır ne avuçta. E, ne yapmak lazım. Düğün yapmak lazım. Neden? E, altını üstünü getirecekler ya davetliler? Takı yahu, takı takacaklar ya?
(Al bu takıtukaları takıtukacı'ya götür. Takıtukacı 'Bu ne be, takıtuka getirmişsiniz, ben takatukacı'yım, aha da tabelada kocaman yazıyor, kör müsünüz?' derse al o takıtukaları...)
Yazıktır, günahtır ya! 

"Günahtır kızım..." derdi babaannem eskiden; "O tabağındaki bitecek. Nimet o... Onu bulamayan var. Hem arkandan ağlar sonra!" 
Hiç görmedim gerçi bu güne kadar bitiremediğim bi karnabaharın gözünde yaş?! Gözünü de görmedim ya, neyse! 


Ben gün yüzü gördüm mü ki, geceden şikayet edeyim? Ne dedim lan ben?! 
Esasen sen ne diyosun? Şşş... Kime diyorum? Sen, Pc başındaki! Ha... Sen! 
Napıyosun yav burda? İşin gücün yok mu yavrum senin, oturmuş okuyup duruyo bıdır bıdır ya! 

Şaka la şaka... Okuyucan tabii... Adı üstünde; "Okuyucu"sun sen! 
Bir de pavyonlarda, gazinolarda şarkıcılara "Okuyucu" derlerdi eskiden. Valla... Herhalde yani... Öyle hatırlıyorum... Bilmiyorum. 
O yüzden otur oturduğun yerde, "Okuyucu"luğunu bil!. Kır dizini otur da iki kelime bi'şey oku!
Ne o öyle televizyondu, sebze-böcük yetiştirmeceydi elin sanal tarlasında, otu-boku devirmeceydi şebelek bi' yaratıkla, aptal-salak-sepelek aylaklıktı? 
Şaha şaka... Onu da yapacan tabii... Ama sabahın köründen gecenin seherine değil. Arada bi'kalk da bilgisayarın başından gün yüzü gör. Ne o öyle gözlerinin altı olmuş mosmor?!

Bi de 'Mor Ve Ötesi' var tabii... Serbest çağrıştırdı şimdi bak görüyor musun?. Serbest atış bi nevii... 
Nev'i dinlerim arada radyoda neyin çıktığında. Yanık yanık söyler Türk Sanat Musikisinin bazı eserlerini. Hani 'Bir Nev-i Alaturka' albümü var ya? O güzel bak... Söylüyor maşallah hafız gibi! 

Ya hafız, n'olacak bu memleketin hali?
O değil de benim halim n'olacak? Ne diyecektim, neler anlattım? 
Bi'şeyden çıktımdı ben yola ama...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Bendeniz

Fotoğrafım
Yazıyorum, paylaşıyorum... Hayatın sevmek ve inanmak olduğunu düşünüyorum... Az ve öz dostum ile kitaplarım olduğu sürece benden mutlusu yok... Dünyalıyım... İçi-dışı bir, özü-sözü bir olmak, istediğim...

Hürriyet Spoa

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe

Hürriyet