Kategoriler

8 Şubat 2014 Cumartesi

Düşünmek Lazım

              Beyin durmuyor ki, habire düşünüyorum.

Düşünürken bile düşünüyorum icabı halinde...
Okurken, uyurken, gece, sabah erken... Ne düşündüğümü düşünüyorum halen?!

Bazen durup düşünüyorum...
Sonra hareket ediyor, elimi kolumu sallıyor yine düşünüyorum. Yürüyerek de düşünebiliyorum ben. Aynı anda bi'kaç işi birden yapabildiğimi düşünüyorum çünkü. Mesela telefonla konuşurken bi'yandan annemin sonu gelmeyen sorularına cevap yetiştirip, çorbayı karıştırabilir ve televizyon izleyebilirim. Bazen telefondakine ne diyeceğimi karıştırıyorum ve çorbaya laf anlatıyorum ama olur o kadar... 
Konudan bahsetmişken; telefondayken kendini kaybedenlere ayar oluyorum. Sağa sola amaçsızca dolanıp durur, telefonun diğer ucundaki için 'benden de selam söyle ha...' dersin duymaz. Bırak duymayı, ayrı bir boyuta geçer mal mal bakınır suratına. Bi'şey sorarsın konuşmayla ilgili, oralı bile olmaz. Çizgi filmlerdeki gibi dan dan vurasım gelir kafasına o dakika yapışsın yere dümdüz suratla diye. Şiddetin yanlış olduğunu düşünüyorum ama yine de bu tür şeyleri düşünüp duruyorum bazı zamanlar bazı insanlar için. Düşünmesem iyi de... 

Bazen şöyle bi' düşünüyorum; 'şöyle bi' düşüneceğime eni konu düşüneyim diyorum sonra da. Bu seferde kafama ağrılar giriyor. 'O halde niye öyle düşünüyorum ki' diye düşünüyorum bu kez de?!
'Düşün düşün boktur işin' derdi dedem Allah rahmet eylesin.

Tavla oynardık onunla da ben yeniliverirdim mahsuscuktan... Yok yok şaka, bilmiyom ki ben tavla. Bi' Mirkelam'ın şarkısını biliyom; 'Tavla beni tavla' diye. Ama onun bizim tavlayla hiç bi' alakası olmadığını düşünüyorum... 

Bazen düşünüyor insan işte. Fazla düşünmeyeceksin aslında. Kafayı sıyırmalık yapmayacaksın yani dibinde acık bırakacaksın ki kuşlar da nasiplensin. Yazık bak hava buz, bulamazlar şimdi yiyecek neyin her yerde. Bir kap da su koymak lazım hayvanceğizlere. Öyle sıcak evinde yan gelip yatmakla olmuyor. Yan gelip yatma yeri mi canım burası? Düşünceli olacaksın acık, düşüneceksin.

O değil de, bi'Düşünen Adam' vardı, n'oldu o? Kadınlar daha fazla düşünüyor halbuki. Çok düşünüp, çok konuşuyorlar. E, düşündüklerini kafasında biriktirsin de şişsin patlasın mı? Yazık değil mi kadınceğize? 

Düşünmek güzeldir. Bazen iyi değildir ama... Sakıncalı olabilir!
 'Düşünüyorum, öyleyse suçluyum!' dedirtir bazen kendi kendine. Ne düşüneceğini de bilmek lazım aslında?! İyi düşünmek, iyice düşünmek lazım esasen... 'İyi diyelim, iyi olalım' hesabı?! 

Hem kendi kendine düşünüp duracaksın da n'olacak? Söylemek de lazım arada düşüncelerini?!
Dinleyen birileri olur elbet. Sonuçta düşünen insanların bu memleket!
'Sen kafanı yorma, takılma ona buna, biz senin yerine düşünürüz de yaparız en iyisini en güzelini'
der bazen de çıkıp birileri?! Oysa herkes kendine düşünmeli ama sadece kendini düşünmemeli canım, başkalarını da düşünmeli acık! Tabii... 'Düşünce Özgürlüğü' diye bir şey var canım, aa...

Bilmiyorum, ben böyle düşünüyorum. Bazen de 'Niye böyle?' diye düşünüyorum. Hayır, Allah'tan bazen de olsa düşünüyorum bari, hiç düşünmeyen var ayol?!

Düşünsene hiç düşünmeyen birini? Düşün, düşün! Ne ilginç di mi? Sanki hisleri yokmuş gibi, sanki duyguları yokmuş gibi, sanki beyni yokmuş gibi!

Beyin dediğin de 1400 gr. bi'şey aşağı yukarı. Sağdan sola ne eder bilemem ama fil'in beyninin 6000 gr. olduğunu biliyorum. Peh peh peh... Maşallah... 
Bazen, bazı insanlarda 10 gr. bile beyin olmadığını düşünüyorum. Ama tavşan'da var mesela. Tabii... Zaten bazı insanlarda onun yerine hoşaf suyu var. Gerçekten.

O değil de, Hannibal Lecter ne güzel beyin yiyordu değil mi? 
Düşünüyorum da; gerçek hayatta olsa, atardık önüne sevmediğimiz beyinleri, yiyiversin de bitiriversin soylarını soplarını di mi? 
Ama böyle şiddet içerikli düşüncelerden uzak durmak lazım. Bazen düşünmemek lazım!

Bi' de üç beyazdan uzak duracaksın. Buzdolabı, çorap ve kısa kollu gömlek! Tabii... 
Biliyoruz, düşünüyoruz da söylüyoruz akıllım...

Beyin bu işte, düşünmeden duramıyo ki? 
100 milyar'dan fazla nöron varmış beynimizde ve bu nöronların her biri, kendi gibi 10.000 tanesiyle bağ yaparmış. Nöron da nöron yani. 
Bir tanesi Roma'yı yakmamış mıydı? Düşünsene 100 milyarı ne yapar?

Zaten ben bilmem bey-n-im bilir...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Bendeniz

Fotoğrafım
Yazıyorum, paylaşıyorum... Hayatın sevmek ve inanmak olduğunu düşünüyorum... Az ve öz dostum ile kitaplarım olduğu sürece benden mutlusu yok... Dünyalıyım... İçi-dışı bir, özü-sözü bir olmak, istediğim...

Hürriyet Spoa

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe

Hürriyet