Kategoriler

29 Nisan 2011 Cuma

YATAKTAN Bİ KALKABİLSEM NELER YAPICAM DA...

HAFTA SONU OLABİLİTESİ OLMAYAN PLANI
*Kış Mevsimi Versiyonu:
Sabah 07.00de uyanacağım. Şöyle bir gerinip, esneyip, zıplayıp hemen kalkamayacağım, çünkü yatak sıcacık. Saat de erken mi ne? Neyse, çayı koyup, duşa gireceğim. Yok, kahve içemiyorum. Ben çaycıyım! J  Yaz - Kış, fark etmez... 
Sonra… Mis gibi sıcak bi duş… Ay yazın bile sıcakla yıkanan ben, kaynıyor fokurduyorum resmen banyoda! Hayret yani?! J Üşenip sıkmadığım portakalların buzdolabında sularının çekilmesini beklediğim için, hazır sıkılmış meyve suyumu içeceğim. Kahvaltı eşliğinde günlük gazeteye göz gezdireceğim, TV'lerdeki abuk sabah programları eşliğinde mızmızlanacağım… Keyif dakikalarından sonra çıkıp yakındaki markete gideceğim öğle - akşam yemeklerimin eksik malzemelerini almak üzere… Eve dönüp, yürüyüşe gideceğim iki adımlık mesafedeki yere; yürüyüş bandına! Patır patır bir saatliğine sporumu yapacağım… Tekrar mini bi duş ve pc başı mesaisi yapacağım yarım saat… E, maillere ota - boka bakmadan olmaz.  J

Öğlen, bi güzel özene bezene hazırlayıp yediğim lezzetli yemekten sonra, yine demlediğim müthiş harman çayımı içeceğim. Efendime söyleyeyim daha neler yapacağım bakayım? Hım… Hafif bi rehavet çökecek, mayışacağım ve bir saat öğle şekerlemesi yapmak üzere kıvrılacağım yatağa. Ama hafifi sağ yanıma yönelip yatacağım ki dolu midem rahatsız olmasın! Zati eskiler ne demiş; “Yemekten sonra ya kırk adım gideceksin ya kırk dakika sırtı devireceksin!”  J Ben dolu mideye yürüyemiyorum. Spazm geçiriyor gibi kasılıyor bi taraflarım! O yüzden sırtımı devirmeyi tercih ediyorum. Lakin dolu mideye de uyumak sakat ha! Neyse, mis gibi güzellik uykumdan sonra evin içinde dolanıp biraz derleme - toplama yapacağım yavaştan… Ha, bu sırada olmazsa olmaz bi müzik ziyafeti eşlik edecek hareketlerime ki sıkılamayayım ev işi yaparken… Soğuk be!


Akşamüstü Seda ile buluşacağım sinemaya gitmek üzere. Kışın daha güzel oluyor sinema keyfi. İvit... Film için yazı - tura atmamız gerekecek yalnız çünkü ben aksiyon, o romantik komedi izlemek istiyoruz! Hayır, koca ekranlı sinema keyfinde hiç aşk - meşk filmi mi izlenir yahu? Şöyle kovalamacalı, vurdulu kırdılı, kestili biçtili, arabalı, bol ekşınlı film izlenir ayol. Neyse… 

Akşam yemeğinde annemlere gideceğim, ziyafet var. Hafta sonları balık günüdür onlarda… Rakı - balık - meze, tavsiye olunur herkese! J Oh… Şifa niyetine… 
Gece erken yatmaya gerek yok, ertesi gün Pazar… Eve gelince ki eğer dana gibi yediklerimden - içtiklerimden sonra yığılıp kalmamışsam küt diye, ılık ılık bi müzik refakatinde, tatlı bi roman okuyacağım birkaç sayfa… Sonra sıra pc başı gece mesaisinde! Hafta sonu girişgenleri ile yazışıp - çizişeceğim. Dedikodular, yorumlar yapacağım… Birkaç video izleyeceğim… En son, ılık bi duştan sonra kendimi yatağa atıp, Okan'ı izlerken tv karşısında uyuklayacağım uyuklamasına da, acaba sabah mı alıversem duşu?! 
 Aha da gün bitti… Hatta pazarı sayma, hafta sonu bitti! Aman ya… 

*Yaz Mevsimi Versiyonu:
Sabah 07.00de uyanacağım. Şöyle bir gerinip, esneyip, zıplayıp kalkacağım. Çayı koyup, duşa gireceğim. Yok, kahve içemiyorum. Ben çaycıyım! J  Yaz - Kış, fark etmez... 
Neyse… Mis gibi sıcak bi duş… Ay yazın bile sıcakla yıkanmıyo muyum hayret yani?! Ne bileyim! J Tazecik üşenmeyip sıktığım portakal suyumu ferah ferah içeceğim. Kahvaltı eşliğinde günlük gazeteye göz gezdireceğim, tv.deki abuk sabah programları eşliğinde mızmızlanacağım… Keyif dakikalarından sonra çıkıp yakındaki markete gideceğim öğle - akşam yemeklerimin eksik malzemelerini almak üzere… Onları kapıdan eve bırakıp, yürüyüşe gideceğim patır patır bir saatliğine… Tekrar mini bi duş ve pc başı mesaisi yapacağım yarım saat… E, maillere ota - boka bakmadan, sörf yapmadan olmaz. Yaz mevsimi ne de olsa J
Öğlen, bi güzel özene bezene hazırlayıp yediğim lezzetli yemekten sonra, yine demlediğim müthiş harman çayımı içeceğim. Efendime söyleyeyim daha neler yapacağım bakayım? Hım… Hafif bi rehavet çökecek, mayışacağım ve bir saat öğle şekerlemesi yapmak üzere kıvrılacağım yatağa. Ama hafifi sağ yanıma yönelip yatacağım ki dolu midem rahatsız olmasın! Zati eskiler ne demiş; “Yemekten sonra ya kırk adım gideceksin ya kırk dakka sırtı devireceksin!” Bilmiyorum attım mı işkembe-i kübra’dan ama böyle bişeydi sanırım! J Ben dolu mideye yürüyemiyorum. Spazm geçiriyor gibi kasılıyor bi taraflarım! O yüzden sırtımı devirmeyi tercih ediyorum. Lakin dolu mideye de uyumak sakat ha! Neyse, mis gibi güzellik uykumdan sonra evin içinde dolanıp biraz derleme - toplama yapacağım yavaştan… Ha, bu sırada olmazsa olmaz bi müzik ziyafeti eşlik edecek hareketlerime ki sıkılamayayım ev işi yaparken… Yalnız bazen, (yalnızken manasında değil) yüksek sesli müzik beni geriyor. Böyle bi saykoya bağlıyorum falan... Etrafı düzenleyeceğime kırıp dökesim geliyor tersine! Hööö... Ben de anlamadım neden ve ne zaman oluyor böyle? Çocukluğuma inmem lazım sanırsam ama şimdilik aşağı ineyim de bi atayım kendimi dışarı... ;)

Akşamüstü Seda ile buluşacağım sinemaya gitmek üzere. Onunla da ne zamandır görüşemiyoruz iş - güç davasına… Film için yazı - tura atmamız gerekecek yalnız çünkü ben aksiyon, o romantik komedi izlemek istiyoruz! Neyse… 

Akşam yemeğinde annemlere gideceğim, ziyafet var. Hafta sonları balık günüdür onlarda… Rakı - balık - meze, tavsiye olunur herkese! J Oh… Şifa niyetine… 
Gece erken yatmaya gerek yok, ertesi gün Pazar… Eve gelince ki eğer dana gibi yediklerimden - içtiklerimden sonra yığılıp kalmamışsam küt diye, ılık ılık bi müzik refakatinde, tatlı bi roman okuyacağım birkaç sayfa… Sonra sıra pc başı gece mesaisinde! Hafta sonu girişgenleri ile yazışıp - çizişeceğim. Dedikodular, yorumlar yapacağım… Birkaç video izleyeceğim… En son, ılık bi duştan sonra kendimi yatağa atıp, seyirlik (!) tv şovları karşısında uyuklayacağım! 
Aha da gün bitti… Hatta pazarı sayma, hafta sonu bitti! Aman ya… 

HAFTA SONU OLAMAYASICA PLANI

*Yaz - Kış Ortaya Karışık Versiyon:
Aman ya… Sabah olmuş… Ne çabuk yahu?! Daha yeni yatmıştım, hayde bir de baktım saat 07.00 olmuş. Hım, güneş de ne güzel parlıyor. (Anam kapkara hava ya!) Ne güzel de plan yaptım geceden… Dur bakayım, kalkıp çayı koyacaktım önce duşa gitmeden! Yaa… Güneş var da biraz serin aslında ya… Gece duş aldım ya, şimdi almayıvereyim! Akşam alırım be aman ne olacak?! Sabahın yedisinde... Yesin de, yenmiyor işte! Zati her gün işe gidicem diye kalkıyorum sabahın köründe… Aman… Yat gitsin! Ama öyle akşamlara kadar yatmayacağım tabii… Şöyle bi 10.00 gibi kalksam yeter… (Ha... Görürsem söylerim!) Tabii canım hafta sonu demek, kebap demek! Hıh… Hem portakalı kim sıkacak yahu? Eziyet gibi anacım o da! Uzay aracı gibi alet! Bir sürü parçası var, takıcam, sıkıcam, aleti sökücem, temizleyecem ki bıraksan kurur, daha zor! Of…Sabah sabah?!... Hı, kahvaltı keyfi ok… Ama hava da leş gibi sıcak ya! (Hava da ne serin ya, eşek damı gibi olur şimdi kalksam evin içi…) Klimayı açmam lazım… O da, açtığın kadar serinletiyor. (Isıtıyor) “Acık açayım da ev soğusun (ısınsın) kaparım” diyemezsin… Kapa… Hadi kapa… Anında hamam! (Buzdolabı!) E, bir de açtığın kadar açılıyorsun tabii cüzdan olarak?! Of...
 Bir hafta sonu da gecelikle - sabahlıkla salına salına dolaşamayacaksam evin içinde keyifli keyifli, ne anladım ben o tatil gününden?! Ve fakat evde olduğum sürede, akşama kadar yaksam kı-l-limayı, ebenin hörekesi faturası gelecek! J 
(Kış versiyonundan devam edelim anacım:)
Yatak da sıcacık be! Alev alev mübarek! J Alev beni çağırıyor!... Sabahlıkla dolaşamayacağım için de kat kat lahana gibi giyinmem lazım, üşümemek lazım! Allah muhafaza üşütmemek lazım! Şimdi kim kalkıp giyinecek de markete gidecek, of! L Aman, alırım öğlen işte bi'şeyler… Ya da ısmarlarım eve bi pide-pizza filan be! Hayır bırak marketi, bir de yürüyüş çıkardım başıma?! Deli miyim neyim?!  Allah aşkına bi hafta sonum var, onda da spor manyağı olmanın alemi yok! Zati işte yoruluyorum ordan oraya koşuştururken, al sana spor! Temiz havayı da, havalar acık daha ısınınca alırım! Ne tv, ne pc… Birine bile bakasım yok, kaldı ki gözlerimi açasım yok… Uyuyacağım be!
Zati “hadi öğlen oldu, hoop yatağa” demeyecek miyim? En iyisi hiç kalkmamak! 
Hayır, bir de ev işi koyuyorum planın içine! (içine ediyorum güzelim hafta sonunun yani) Evi bok götürmüyor sonuçta, tabii canım! Ay… Akşam sinemaya gidecektik Seda ile yahu! Of… Ne zamandır da görmüyorum zilliyi ama nasıl da “evde kal” geldi bana, anlatamam! Giyinip süslenip çıkamayacağım şimdi dışarılara… Hayır, seviyorum giyineyim süsleneyim de, ne üşeniyorum o makyajı neyin temizlemeye gece yatmadan. Günlerce rimelli yattığımı bilirim. Kuruyup kendi dökülüyor artık. Ehü... Sanki marifet? Salak ya! 
E, araba da yok zati, sıkış tepiş iğrenç ekşi maya kokulu otobüsü bekle bin - in! Hayır makyajsız da çıkmak istemiyorum halkın içine (!) ama kim uğraşacak onunla ya? 
Ve lakin annemler hazırlık yapacak balık muhabbetine… Ee? Neyse te yemek vakti giderim, zati iki adımlık yol…  Gece de Makina kafası, geç yatacağım. O yüzden erken kalkmamak daha iyi… J E, ben… eben… niye hala daha düşünüyorum? Haydi kendime biraz daha iyi uykular yahu!
 Oh… Bu planı sevdim. Sabah aynısının tıpkısını tekrarlayayım!

Yarın da Pazar! Aha da gün bitti… Hatta pazarı sayma, hafta sonu bitti! L Aman yaa… J

miskinim hovardayım... oblomov ayardayım







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Bendeniz

Fotoğrafım
Yazıyorum, paylaşıyorum... Hayatın sevmek ve inanmak olduğunu düşünüyorum... Az ve öz dostum ile kitaplarım olduğu sürece benden mutlusu yok... Dünyalıyım... İçi-dışı bir, özü-sözü bir olmak, istediğim...

Hürriyet Spoa

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe

Hürriyet